Łańcuch i zębatki odpowiadające w niektórych motocyklach za przeniesienie mocy na tylne koło mają swoją ograniczoną trwałość. Kiedy powinniśmy pomyśleć o wymianie zestawu napędowego w naszym jednośladzie?
W przypadku starannie serwisowanego układu napędowego żywotność zestawu potrafi bez problemu przekroczyć 30 tys. kilometrów. Z drugiej strony w przypadku sporadycznego smarowania i czyszczenia lub jazdy w warunkach terenowych zużycie zębatek i łańcucha nastąpi o wiele szybciej.
Nie trzeba także wyjaśniać, że spadający lub zrywający się łańcuch może doprowadzić do śmiertelnego zagrożenia dla motocyklisty. Zawsze powinniśmy wymieniać cały zestaw napędowy. W jego skład wchodzi przednia zębatka pracująca na wałku zdawczym (mniejsza), zębatka tylna (większa) oraz sam łańcuch.
Jeśli wymienimy tylko np. zębatkę tylną to pozostałe stare części przyspieszą zużycie nowego elementu. Poza tym warto zainwestować w sprawdzonych producentów, jeżeli bowiem zaoszczędzimy na jednej części może ona okazać się najsłabszym ogniwem (czasem dosłownie w przypadku łańcuchów) całego zestawu. Poza tym wydatek 250-500 złotych na kilka sezonów nie jest aż tak dotkliwy.